30.09.2013

Inspirasjon

Jeg leste en blogg om ei som hadde skrevet om hva som inspirerte henne og begynte å tenke litt selv... Hvem og hva inspirerer egentlig meg???

Jeg velger å trekke frem 3 damer først som har inspirert meg innen tri-verden.

Den ene er selvfølgelig verdens mest positive og beste tri-trener, Kristin Lie. Det er takket være hennes treningsopplegg og ikke minst tilbakemeldinger som har dyttet meg dit jeg er idag!! Du er GULL!!!

Så er det ei som jeg har fulgt bloggen til - Kari F Lingsom også kalt Fullfart Lingsom. Hun bruker veien til helgkos på hytta til sykkeltrening, strandturer til svømmetrening og tur til lekeplassen med Magnus til strikk/styrketrening. Kreativ husmor:) Vi får et innblikk i hverdagen til en småbarnsmor, tips om mat og info om diverse produkter hun tester.

I sommer fikk jeg høre om Mette P Moe. Hun gjorde det bra i Haugesund og gleden når hun kom over mål var fantastisk. Jeg fikk også hilst på henne i Tuddal da hun rett og slett knuste konkurrentene!! Ei rå og trivelig dame - idrettsglede er vel ordet jeg forbinder med hun idag:)

Det er også flere utrolig flinke triatleter som jeg har beundret og sett opp til dette året!!

Det var de 3 store.. De man ser opp til med store øyne og beundrer.. De man vet man aldri kommer til kjøre forbi i løypa - forskjellen er bare så alt for stor... men de man ser igjen på pallen når det kommer til premieutdeling. Den pallen har ikke jeg stått på, men jeg har fått så mange "premier" likevel!!! Jeg har "vunnet" så utrolig mange løp!!

Jeg har en badehette fra hver triathlon jeg har vært med på så når jeg går i svømmehallen kan jeg ta frem den hetta jeg vil akkurat den dagen... Føler jeg meg som en ironman så blir det den hetta, mens vil jeg ta frem følelsen fra Østfold tri så blir det den hetta... Jeg har brutt nye barrierer for hver gang jeg har lagt på svøm så hver hette er en seier i seg selv!! Jeg har finisher t-skjorter fra flere av konkurransene jeg har gjort så om jeg skal ut å løpe kan jeg velge meg hvilken jeg skal ta på. På veggen på kontoret henger alle startnummerene med tidene skrevet på... Den ene perse'n etter den andre - mine personlige seierer - mitt premieskap!!!

Jeg har også andre personer som har inspirert meg. Da vil jeg trekke frem Trine Larsen. En tidligere kollega som jeg nå jobber sammen med igjen. Hun har helt andre mål og utfordringer enn meg, men viljen til å nå målet - viljen til å tilegne seg den kunnskapen hun trenger for å komme dit er utrolig stor. Hun deler oppturer og nedturer og vi motiverer hverandre og heier på hverandre!! Jeg vil også trekke frem Unni - hun som sikter langt forbi stjerner og planeter - der ingen kunne tru at det var mulig å komme til... Hun kommer seg dit.. Hvordan vet jeg ikke egentlig for det er nesten umulig å forstå, men veien inneholder både trening, knallhard vilje og ikke minst smil!!! Hun er vel den som smiler mest når hun krysser mål-linjen som siste person, men som en vinner av egne mål!!! Unni, du er en stjerne:)

Så har man mennesker som krysser ens vei og inspirerer på forskjellige plan... Mennesker man møter gjennom livet... Mennesker som setter spor etter seg... Øyeblikk man aldri glemmer...

Men min aller største inspirasjon og motivasjon til å fortsette er nok livet i seg selv... Gleden av å ha kommet et ørlite steg videre mot målet.. Ikke ditt mål, men mitt mål - uansett hvilken plass jeg er på lista...

Hva inspirerer deg??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar