05.04.2014

Holmestrand maraton 2014


Fokuset om dagen er et helt annet sted enn på Holmestrand maraton. Det er rettet direkte mot Ironman 70.3 i Haugesund 6. juli:) Derfor måtte jeg gjennomføre dagens planlagte treningsøkt med kvalitet før løpet. Det ble en god times intervall på sykkel rulla fullspekka med kvalitet:) Målet i dag var derfor å løpe det jeg kunne og jeg regnet med å komme inn på 27/28 minutter i dag.

Vi var 3 stk som dro sammen til Holmestrand. Edgar skulle løpe sitt første løp (bortsett fra 2 motbakkeløp han løp i fjor). Han har trent løping jevnt og trutt gjennom hele vinteren og håpet på å komme inn på 50 minutter på mila. Bjørn skulle løpe sammen med en kollega, Per Ivar, som har trent mot å klare mila på 00.59.59. Bjørn skulle passe klokka og motivere underveis.
Venter på at det skal bli vår tur til å løpe:)
Vel fremme i Holmestrand fikk vi et glimt av halv/helmaraton'erene:) Jeanette og Jimmy Vika var ballongholdere - veldig glad for de som gjør noe for andre enn seg selv!!! Må også skryte av Hans Wilhelm som løp full maraton for første gang i dag! Det er nok veldig mange som fortjener skryt i dag - både kjente og ukjente!! Mange perset og alle (som jeg hørte fra..) var fornøyde med den nye løypa i byen. Selv litt regn satte ingen demper på løpet!! :) Gratulerer til dere alle som gjennomførte i dag!!!
Den blide ballongfruen, Jeanette Vika. Takk for innsatsen!!
Edgar og jeg varmet opp litt før vi stilte oss i startområdet og var klare til dagens dyst!! Så gikk startskuddet og Edgar forsvant. Jeg holdt et alt for høyt tempo til tider, men bare fortsatte. Bena var overraskende gode og formen var fin. Hadde fremdrift hele veien og vips var det bare 1,5km igjen. Løpet i dag gikk så fort... Ingen tanker eller refleksjoner underveis - bare fokus fremover og ha kontroll på pusten. Når jeg kom mot mål hadde jeg ikke noe igjen å gi og var fornøyd - da hadde jeg gitt det jeg kunne underveis:)

Jeg gikk for å finne noe å drikke og da tikket det inn en melding hvor det sto: "Gratulerer du fullførte Holmestrand maraton 5km på 00.24.36" YES - ny pers!!! Mitt mål for 2014 var å løpe 5km på 00.24.59. Veldig fornøyd og glad tok jeg noen bilder og heiet på de som løp 10km.

Edgar kom i mål på 00.47.30 og var utrolig glad!! Målet var nådd!! ...og når han kom hjem og sjekket på Topptid så viste det seg at han ble nr. 3 i klassen sin!! Gratulerer - utrolig bra!!

Bjørn og Per Ivar klarte også målet på mila under timen. De kom inn på 00.58.57. Gratulerer - veldig bra!!
Bjørn og Per Ivar etter runding 5km. Jeg må legge til at det var Per Ivar som fikk løpe først over målstreken!!
Etter løpet var det kafebesøk hvor Edgar fikk velfortjent kanelsnurr og kaffe - og jeg fikk skravlet litt med Tribee-Janne:) Utrolig koselig å møtes igjen!! Alt i alt en fantastisk dag for så mange... :)
Koselig å treffe Tribee-Janne igjen:)
Tid 00.24.36 Det holdt til 9. plass i klassen min (av 74 damer) - og 26. plass totalt (av 255 damer). Strålende fornøyd!!

Edgar og meg før og etter:) To glade løpere!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar