21.04.2013

Breimyrbakken - trappeintervall 2013

Trappeintervall synes jeg er skikkelig gøy!! Det er en treningsform som er fort gjort og ikke krever noe utstyr. Her kan også alle trene sammen uavhengig av nivå. Jeg har vært her en gang tidligere med kjæresten og en gang med 3 andre damer hvor alle var på forskjellig nivå.

Idag fikk jeg nyss om at ei superpositiv jente som har trening som en stor del av livet sitt skulle opp dit - impulsivt sendte jeg en melding og spurte om å få bli med og det kunne jeg:)

Tidligere parkerte vi et par km unna og jogget rolig ned - kjørte intervallene og jogget rolig tilbake... men det var dengang da... Nå var det ingen kjære mor nei.. Vi parkerte på samme sted også var det bare å henge på.. Jeg øynet et håp om en bitteliten pause da skolissa hennes gikk opp, men neida, den kunne hun vente med å knyte så her var det bare å henge på... Jommen sa jeg oppvarming - stakkars komfortsone-kroppen min fikk jo sjokk den!! ...noe den har veldig godt av noen ganger!! :)

Så kom vi frem til bakkene.. Jeg mumlet noe om 5 ganger med skjønte fort at her var det bare å kjøre 6 ganger.. Jeg prøvde også å si noe om rolig jevn start og tenkte at jeg ikke ville ikke ha negativ split - må ha overskudd etter økta - avslutte sterkt.. men når vi var igang så kom startnummer-hue mitt på og jeg kjørte bra alle 6 rundene, ikke klin-max, bortsett fra runde 5 som jeg testet å løpe hele veien opp.. Det må jo være målet på slutten av sesongen og kunne jogge 5 runder opp uten å måtte gå midt i trappa der trinnene er høyest..



Når vi var ferdige jogget vi i godt driv tilbake til bilen. Her er det jevn stigning oppover, men trur du vi jogget roligere... Neeeeidaaa.. det kunne jeg bare glemme.. Her var det bare å finne frem pusten og la bena gjøre jobben hele veien tilbake.. Vel fremme på parkeringsplassen gikk jeg en runde for å få ned pulsen og vips var jeg glad igjen - ekstra glad faktisk!! Sola skinte i kapp med smilene våre over at vi hadde fått oss ei god økt!! Tenk at noe som gjør så vondt mens det står på kan gi sååå mye glede i ettertid - ikke skjønner jeg det, men jeg smiler fortsatt... Jeg tror det er det som kalles treningsglede... :) :) :)



www.fitfocuse.blogg.no - her er link til bloggen hennes:) Det er en allsidig blogg med masse bilder - kan anbefales:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar